Budoucnost vzdělávání a zdravotnictví


 

Čeho chci pro Prahu dosáhnout

Zdravotnictví

1. Zdravotní péče odpovídající potřebám občanů

Počet lůžek v jednotlivých zařízeních musí odpovídat aktuálním potřebám. Dostupné informace dávají možnost připravovat a realizovat projekt odpovídající dlouhodobé, následné a ošetřovatelské péče.

2. Kvalitní záchranná služba

Lékařská služba první pomoci a Zdravotnická záchranná služba hlavního města Prahy spolu musí úzce spolupracovat a poskytovat tu nejkvalitnější možnou péči v odpovídajícím čase.

 

Školství a vzdělávání

1. Budoucnost stojí na kvalitním vzdělávání

Pouze vzdělání je schopné odpovídajícím způsobem garantovat budoucí prosperitu a konkurenceschopnost nejen České republiky, ale i samotné Prahy. Pražské školství by mělo garantovat rozmanitost i kvalitu vzdělávacích programů na všech stupních vzdělávacího systému. Od předškolního vzdělávání až po celoživotní programy pro dospělé.

2. Podpora technických oborů

Technické obory dlouhodobě trpí sníženým zájmem studentů o ně. Přitom technologická vyspělost dokáže účinně stimulovat ekonomiku a podržet její úroveň i v dobách poklesů. Technické vzdělávání by mělo být podporováno na všech úrovních, od odborných učňovských škol s důrazem na co nejširší rozšíření maturitních oborů, až po technické vysoké školy schopné nabídnout studium těch nejinovativnějších technologií. Musí fungovat mezinárodní spolupráce s podobnými pracovišti ve světě a naším úkolem je zajistit odpovídající financování ze zdrojů Česka, Prahy, ale i grantů a evropských fondů. Podmínkou úspěchu je fungující spolupráce veřejného a soukromého sektoru a zavádění inovací i nových technologických postupů do podnikatelské praxe.

3. Rostoucí kvalita technického vybavení škol

Kvalita vzdělávání stojí na dvou pilířích. Kvalitních vyučujících a kvalitním zázemí. Školy musí disponovat odpovídajícími technickými pomůckami a vybavením, navíc i samotné školy-budovy musí důstojně reprezentovat naše školství. Vzdělávací systém už urazil část cesty od teoretického biflování k praktické výuce. Přesto dlouhá cesta je ještě před námi a školy potřebují odpovídající podporu ve zkvalitňování technologického vybavení.

4. Ne jen důstojné, ale odpovídající ohodnocení učitelů

Druhým pilířem vzdělávání, tím nejdůležitějším, jsou kvalitní pedagogové. Profesionalitě kvalitních učitelů musí odpovídat nejen společenské postavení ale i finanční ohodnocení.